Ya semana 3!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu Ya semana 3!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu

Ya semana 3!!

Door: Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Chrissy

10 September 2014 | Peru, Cuzco

Gelukkig mag ik toegeven dat de tijd hier voorbij vliegt en ik ondertussen al ben begonnen aan week 3!

Ik geloof dat ik het laatste heb verteld over mijn spannende ervaringen met de hanengevechten hier, dus dan is het nu tijd voor mijn avontuurlijke weekendje in Arequipa!

Een vrouwke uit Denemarken (wat mijn tweelingzusje lijkt te zijn) had een weekendje naar Arequipa gepland staan en zo besloot ik dus de middag van tevoren om mee te gaan. Echt een briljant idee achteraf want wouw wat is het landschap hier mooi! We gingen met een grote bus op vrijdagavond in zuiderlijke richting, op weg naar de Colca Canon. Maar liefst 11 uur later waren we daar en hadden we dus een hele dag om deze prachtige stad te bezichtigen. Na een Free Walking Tour van 2,5 uur zijn we er samen nog eens op uit gegaan. We belanden ergens in een parkje waar we 1 sol moesten betalen om binnen te mogen. Dat is maar liefst 0.30 cent dus we hoopten natuurlijk dat het de moeite waard was! Tot mijn grote verbazing was het dat ook! We hebben daar een geweldige hamburger op, genoten van het uitzicht, rondgesjokt tussen de eendjes en het beste van allemaal; op de foto met een echte lama!! Mijn dag kon niet meer stuk! Om de avond dan nog maar eens even goed af te ronden, hebben we ons gewaagd aan een gefrituurde cavia en zijn we op tijd naar bed gegaan voor de grote dag.

Om 3 uur snachts werden we met een busje opgehaald en naar de Colca Canon gebracht. Deze reis duurde zo'n 5 uur en bracht ons van een overvolle smokende stad, naar een super droog binnenland, gevolgd door een sneeuwrijk hooggebergten en tenslotte de Colca Canon. Wouw! Alleen die busreis was al een prachtige ervaring! Aangezien ik zo enthousiast ben over alles wat ik dit weekend gezien heb, zal ik het jullie besparen ieder detail te vertellen, en doorgaan met de hoogtepunten.

2 dagen hiken door de bergen met een daling en stijging van 4 kilometer. Dat was zeker het hoogtepunt! Ik heb gelopen tot mijn benen niet meer konden stoppen met trillen en ik totaal buiten adem uiteindelijk het dal en daarna de top had bereikt. Ik was er heilig van overtuigd dat ik een goede conditie heb en best wat ervaring met hiken heb maar dit sloeg echt alles. Op 4000 meter rond wandelen is al een sport op zich! Maar alles was het helemaal waard! Ik heb nog nooit zoiets moois gezien als dit weekend!
We sliepen in kleine hutjes in een groene oasis midden in de colca canon en vertrokken zondag op maandagnacht weer richting de top. Halverwege zagen we dus de zon opkomen tussen al die bergen dus je raad het al: WOUW!!!

Naast deze geweldige natuur hebben we ook nog eens super chille mensen ontmoet die ook nog eens na deze tour richting Cuzco gingen, dus een feestje de week erna was natuurlijk geen straf. Ik heb hier en daar een biertje gedronken en wat andere drankjes genuttigd en vooral genoten van de mensen om me heen. Dat is tenslotte het enige wat je hier moet doen om geen heimwee te krijgen. Alle momenten pakken die je pakken kan, heb ik geleerd, dan gaat de tijd het snelst!

Afgelopen weekend hebben we de nep verjaardag van Charlotte gevierd (mijn nieuwe tweelingzusje) aangezien ze in januari jarig is! Verder heb ik Ceviche (rauwe vis met citroen) gegeten met mijn nieuwe broer (Martin) en heb ik een horrorfilm in de nieuwe peruaanse bioscoop gezien! Allemaal erg leuk en gezellig natuurlijk.

Om het dan eindelijk maar eens over mijn stage te hebben, daarmee ben ik deze week begonnen! Een stage International Business kon natuurlijk niet beter beginnen dan met de productie van chocoladerepen en bonbons :P Ik heb trouwens ook nootjes gepeld en in stukjes gesneden en de repen natuurlijk mooi ingepakt! Wat een leerzame dag! Haha nee ik mag absoluut niet klagen want dit is alles ter voorbereiding van mijn zware marketing/management taak die nog volgt. Ik mag eerst op mijn gemakje het hele chocolademuseum inspecteren en me daarna storten op andere uitdagende projecten! Heb er super veel zin in en kan niet wachten tot het echte werk gaat beginnen! Daar komt trouwens nog bij dat mijn vrijwilligerswerk ook nog eens betaald is en ik onbeperkt chocola kan eten! Wat een leven..

Maar laat me het jullie niet verkeerd begrijpen.. ik mis Nederland, mijn lieve (schoon)familie, vrienden en Basje wel enorm! De wereld is hier zo anders, wat het niet altijd even makkelijk maakt.. al die leuke dingen zijn gewoon goede afleidingen, maar zeker geen vervanging voor wat ik heb in Nederland.

Dag allemaal, vergeet niet de fotos op mijn Facebook te checken, en ik spreek jullie snel weer!!

Dikke kus van MIJ!!

  • 10 September 2014 - 07:59

    Rob Je Weet Wel Je Mede RSA Staf ;):

    Nou ik zat al te denken over een vakantie naar Peru ooit en nu ben ik helemaal overtuigd! Mooie verhalen weer, en wij missen je ook hier 50 meter boven zeeniveau ;)

    Enjoy!

  • 10 September 2014 - 09:11

    Ilke:

    WAUW! Wat een verhaal! En hele mooie foto's!!

    x

  • 10 September 2014 - 10:38

    Petra Heijmans:

    Hee Chrissy
    Wat een mooi verhaal weer!!
    Ik zat er eigenlijk op te wachten ben zo benieuwd
    Wat je allemaal ziet en doet daar
    Lijkt me geweldig mooi zeg!!
    Wij zitten nu in lesbo's Griekenland op
    Een uniek plekje aan de zee jou verhaal
    Te lezen bizar he
    Nou heel veel succes met stage
    En geniet van al het mooie en nieuwe
    Om je heen
    Met Basje komt alles goed
    Dikke kus Petra

  • 10 September 2014 - 10:38

    Frank Heijmans:

    Hoi Chrissy,
    Leuk om jou reisverslag te lezen en je uitstapjes naar leuke vergezichten.
    Lijkt me best spannend maar meteen ook wel uitdagend. Ik moet alleen Petra nog overhalen om daar nog eens een rondreis te maken, wie weet!! Ik zal dan eerst nog maar eens aan mijn conditie gaan werken en met Basje gaan hard lopen alhoewel hij heeft wel mijn hardloopschoenen geleend maar dat lossen we wel op. Nou Chrissy geniet ervan en wij lezen graag jou verslagen De groetjes, Frank

  • 10 September 2014 - 22:59

    Henriette:

    Hoi meiske,
    Geweldig verhaal. Het lijkt me daar inderdaad heel erg mooi. Ik hoop dat we er ook eens zullen komen en dat jij ons al je plekjes kunt laten zien. Druk druk druk schreef je al. Nou snap ik het wel en dan hebben we ook nog het tijdsverschil. Maar geeft niet. Wij weten dat je het goed maakt en dat is het belangrijkste. Ik had het niet willen vertellen maar leuk dat je je tweelingzus hebt gevonden. Wij hadden namelijk onze handen al vol aan een chrissy laat staan twee! Haha geintje natuurlijk.....
    wij zijn heel blij dat het goed gaat. Geniet ervan. En we zien uit naar je volgende avontuur. Zo houden we ook contact. Lekker in zo'n chocolade fabriekje cq museum. Kunnen ze nog iemand gebruiken?

    Heel veel groetjes en kusjes.
    Papa en mama

  • 18 September 2014 - 22:13

    Pleun:

    Haa droeloe!

    Ik dacht, laat ik ook via deze weg maar eens een berichtje schrijven.
    Ik geniet van je verhalen en humor en vind de foto's uiteraard ook erg mooi!
    Ik ben wel een beetje jaloers! Maar, goed om te weten dat het daar zo skôn is, dan zal ik ook maar eens gaan sparen voor een reisje naar Peru..
    Hedde trouwens ook nog foto's van je gastgezin en huisje? En het hanengevecht!?
    De pilskes ontbreken ook nog te veel op de foto's en ik hè nog geen chocolade gezien, ken da kloppen?
    Goed, ti's hier alweer bed tijd, gij zit vast nog aan die nootjes te pulleken en jezelf vol te vreten met lekkers.

    Geniet ervan! Ge verdient 't!
    Houd oe taai en tot hooorrrs..
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

The little things will make me miss it...

10 Januari 2015

Laatste 3 weken

21 November 2014

WOUW Wat een tour!

09 November 2014

Wereldwonder # 1

21 Oktober 2014

In the Jungle!
Chrissy

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 5047
Totaal aantal bezoekers 18909

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: