In the Jungle! - Reisverslag uit Tambopata, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu In the Jungle! - Reisverslag uit Tambopata, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu

In the Jungle!

Door: Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Chrissy

21 Oktober 2014 | Peru, Tambopata

Hallo lieve mensen,

Bedankt voor het geduldig wachten op mijn nieuwe verhaaltje! Deze keer kan ik jullie vol enthousiasme vertellen over mijn avonturen in de jungle!

Waar ik sinds mijn laatste verhaal mee bezig ben geweest is vooral mijn nieuwe taak in het ChocoMuseo. Ik ben 'gepromoveerd' (denk ik) naar cassiere en heb dus de hoge eer om al onze bezoekers te verwelkomen in alle talen die maar mogelijk zijn, ze te voorzien van informatie over al wat we hebben, hun producten af te rekenen en er stiekem achter te komen waar ze vandaan komen en hoe ze in godsnaam bij het ChocoMuseo terecht komen. Dat laatste wordt dan waarschijnlijk ook mijn onderzoek, het maken van een klanten profiel. Hoe ik dat verder ga uitwerken en wanneer is nog de grote vraag want de komende maand ben ik verantwoordelijk voor de organisatie van de grote Her-openingsdag, daarna zal ik ChocoMuseo in Pisac deels moeten gaan managen om vervolgens deze info en skills weer te gebruiken in het herstructureren van het ChocoMuseo in Ollantaytamba waar ik dus ook 3 weken zal moeten verblijven.. Best een uh jah grote verantwoordelijkheid dus, heb ik zo het gevoel.. Maar goed, ik neem natuurlijk elke uitdaging aan dus we zullen zien hoe dit verder gaat verlopen!

Toen even tussen het werken door ben ik dus op afgelopen vrijdagavond met de bus, samen met 18 andere vrijwilligers en stagaires van onze organisatie, richting het Amazone gebied getourd. Het plaatsje heette Puerta Maldonado wat aan de rivier van Tambopata ligt. Vanuit daar gingen we na onze 10 uur durende nachtreis met een typisch junglebootje richting onze lodge; een blokhut midden in de jungle. We werden gelukkig warm verwelkomd met een glaasje koud Maraqua-sap aangezien het daar zon 40 graden was.. Wat we ook zagen was de huis-papegaai die in staat was om je vingers eraf te bijten en de huisaap die als je niet uit keek al je spullen in de jungle verspreidde ;) erg interessant natuurlijk!

Aangezien het al 9:00 uur sochtends was begonnen we snel met onze eerste activiteit : de Kabelbaan! Super gaaf!! We klommen in een of andere super grote boomhut en deden vanuit daar een kabelbaan van ongeveer 100 meter lang. Niet heel indrukwekkend maar het idee dat je als een Tarzan door de jungle slingert maakte het toch wel een indrukwekkende ervaring!

Hierna vertrokken we met het bootje een stukje verder op de rivier om een lekker tochtje te maken in de Kajak! Dan moet je je wel even voorstellen dat het dus een rivier van zon 300 m breedt was, totaal bruin van de modder zodat je niet kon zien wat voor beesten er in leefden, en met een aardige stroming wat het redelijk spannend maakte! Zo stom als ik kon zijn was ik op dit moment mijn petje vergeten en heb dus een uurtje in de volle zon op het water gedobberd wat achteraf niet zon goed idee bleek te zijn..

A fijn! Na dit heerlijke stukje varen hebben we wat verkoeling gezocht langs de kant van de rivier en gingen daarna terug naar de lodge voor een heerlijke lunch bestaande uit rijst, aardappelen en vlees, voor de verassing. Niet dus.. dit is echt het meest standaard eten wat je je maar kunt bedenken in Peru maar ach, het smaakte prima.

Voordat we onze middag zouden voortzetten hadden we een uurtje pauze en konden we lekker relaxen in de hangmatten. Na een paar minuutjes lag ik al lekker een beetje in slaap te doezelen, tot er iemand zei dat ik bezoek had.. Bleek die gezellig papegaai ineens onder mijn hangmat te staan happen!! Het leek er echt op dat hij het niet eens was met het feit dat ik daar lag en aangezien hij al iemand eerder deze dag had 'aangevallen' in zijn hangmat, besloot ik er maar zo snel mogelijk uit te klimmen! Dat eindigde dus met een dikke smak op mijn kont op het balkon en daarna heel charmant in het gras.. Altijd fijn.. zon bezoekje van de papegaai. Achteraf bleek ik nog enigzins geluk te hebben gehad aangezien ik ook mijn slippers had kwijt kunnen raken doordat de aap die had mee genomen :p

Maar goed, eventjes later hebben we de middag voortgezet op het "Mono-Island" wat natuurlijk apen-eiland betekend! En verrek, er leefde nog echte apen ook! Erg gaaf om die beestjes in hun officiële omgeving te zien, toch net iets gaver dan de Apenheul ;) Lef hadden ze trouwens ook want de 'stamleider' dacht toch echt een gevecht aan te kunnen gaan met 20 toeristen die toch echt 3 keer zo groot waren als hemzelf. Gelukkig kon onze gids hem duidelijk maken dat dat toch niet zo veel zin had, waarna hij ons de rug maar toe keerde.

Om 6 uur savonds hebben we nog even een avondwandeling gemaakt om alle mogelijke insecten op te sporen. Wat we dan zoal tegenkwamen waren spinnen zo groot als mijn hand (tarantula), een schorpioen, honderd verschillende krekels, vleermuizen en natuurlijk zeer interessante rupsen! Vooral de tarantulas waren erg indrukwekkend aangezien ik normaal gesproken nog geen kilometer in de buurt bij zon beest zou willen komen, en ik er nu toch echt met mijn neus bovenop zat!

Na deze tocht kwamen we uitgehongerd en wel weer op de lodge aan, namen we een verfrissende duik en moesten we even wachten op ons diner. Dit was het moment waarop ik me al een stuk minder fit voelde door die continue hitte en het feit dat ik het niet kon bijbenen om mijn vocht op pijl te houden. Toen we dan eindelijk ons avondeten voorgeschoteld kregen was ik dan ook al helemaal klaar en besloot ik maar om naar bed te gaan (8.00 pm, echt een mooie bedtijd)

De volgende ochtend (5:00 am) stonden we op om een nieuw tochtje te gaan maken naar een of ander meer ergens in de buurt.. het was vroeg maar absoluut de moeite waard want wouw wat een natuur! Apen in de bomen, bomen zo groot als je je niet kunt voorstellen, insecten en prachtige vlinders wat het totaalplaatje echt adembenemend maakte! Na een klein stukje wandelen, sprongen we in onze Fata-morgana-boot en dreven we midden in de jungle tussen de ÉCHTE Kaimannen!! Super gaaf! Deze tocht was echt onvergetelijk!!

Om het dan ook maar even goed af te sluiten hebben we genoten van een heerlijk buffet vol met jungle eten in het dorpje om vervolgens onze 10 uur durende busreis weer naar huis te beginnen. Om 6.00 am maandagochtend kwamen we dus weer aan in het ijskoude Cuzco om het normale leventje weer te beginnen en lekker weer een dagje te werken.

Eind goed al goed, ik heb mijn werkdag overleeft, ben nu helemaal klaar voor mijn bedje, jullie zijn weer helemaal op de hoogte en ik zal beloven om de fotos zo snel mogelijk te posten!!

Tot in mijn volgende avontuur!!

Dikke kus uit Cusco

  • 21 Oktober 2014 - 08:07

    Danny:

    Chrissy,

    Gaaf verhaal, zon, petjes en van Roessels...

    Waren die Schildpadden opzoek naar verse blaadjes ?

    Wij missen je

    Groeten

  • 21 Oktober 2014 - 19:37

    Henriette:

    Geweldig Chrissy. Ik had al wat foto's op facebook gezien. Je maakt zo wel wat mee zeg. Maar vergeet niet genoeg te eten want je wordt er niet bepaald dikker op. Let goed op jezelf. Zo dat moest ik toch maar even laten weten. Je weet hoe moeders zijn.

  • 21 Oktober 2014 - 19:40

    Henriette:

    Heel veel kusjes en gproetjes
    Mama

    P.s. Op een of andere manier was dit eraf gevallen?

  • 21 Oktober 2014 - 19:53

    Ton Van Roessel:

    Mooie trip en een erg leuk verhaal;leuk om zo op de hoogte te blijven en een beeld van Peru te krijgen.
    Veel succes met je nieuwe verantwoordelijkheden in je baan; ik schat dat die directeur binnen kort zijn biezen kan pakken.....
    Nog veel plezier en ik kijk nu al weer uit naar je volgende bericht!

    Groetjes papa

  • 22 Oktober 2014 - 09:24

    Ilke:

    Hee Chris,

    Weer een mooi verhaal! Weer leuk om te lezen!
    En die boom op de foto! Of jij bent er inderdaad niet dikker op geworden (zoals je moeder al zei) of is die boom nou zo groot? Haha!
    Heel veel plezier en zorg er voor dat je niet overspannen terug komt... al die verantwoordelijkheden ;)

    xx Ilke

  • 26 Oktober 2014 - 13:50

    Petra Heijmans:

    hee Chrissy
    Wat ee nmooi verhaal weer van de jungle!
    En wat veel enge beesten, jakkes zeg zou ik echt eng vinden!
    Jij kan nu echt je hartje ophalen, geniet er vooral van!,
    En pas ook goed op jezelf, vooral met zo,n hitte!,,,
    Heel veel succes met je stage en geniet van al het mooie
    Lieve groet Petra

  • 26 Oktober 2014 - 14:01

    Frank :

    hee Chrissy,

    Wat een verhalen en belevingen om echt jaloers op te zijn.
    Geniet van al dat mooie om je heen en blijf wel op je hoede voor al die wilde en enge beesten.
    Geniet en tot horens,

    Frank heijmans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tambopata

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

The little things will make me miss it...

10 Januari 2015

Laatste 3 weken

21 November 2014

WOUW Wat een tour!

09 November 2014

Wereldwonder # 1

21 Oktober 2014

In the Jungle!
Chrissy

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 18905

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: