WOUW Wat een tour! - Reisverslag uit Lima, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu WOUW Wat een tour! - Reisverslag uit Lima, Peru van Chrissy Roessel - WaarBenJij.nu

WOUW Wat een tour!

Door: Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Chrissy

21 November 2014 | Peru, Lima

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

Hoe gaat het allemaal daar? Hier gaat het uiteraard nog steeds goed naast het feit dat ik jullie wel erg begin te missen. Heb stiekem al een beetje zitten rekenen en heb nog een weekendje of 8 te gaan.. Dat valt natuurlijk nog wel te overleven he!

Wat ik jullie natuurlijk eigenlijk wilde vertellen gaat over mijn 5 daagse tour richting Lima! We hadden met 9 man de Peru Hop Bus geboekt en zouden dan in 3 dagen in Lima zijn. Onze tour begon op vrijdagavond na een zware week werken en bestond uit de eerste 15 uur in een bus doorbrengen. Perfect voor mij natuurlijk aangezien ik helemaal kapot was van mijn weekje! Na dus heerlijk geslapen te hebben kwamen we aan in het dorpje Nasca. Hier zou ik met een Belg en Nederlander een nachtje blijven om de volgende ochtend over de Nasca Lines te vliegen. Voor de gene die geen idee hebben wat dit is, zou ik maar eens op internet een kijkje nemen. De nasca lines zijn lijnen in het midden van de woestijn gemaakt door het volk wat geloof ik zon 4000 jaar geleden bestond. Zij hebben allerlei dieren en gekke vormen in de grond gekerfd, waar niemand nog van weet waarom en met welk nut, maar die lijnen zijn er dus nog steeds! Ongelooflijk! Daar gingen wij dus met een mini vliegtuigje overheen vliegen om ze eens van bovenaf te bekijken. Super gaaf natuurlijk in zon klein ding maar niet zo best voor mensen met een zwakke maag! De andere 2 die met ons mee waren hadden er toch duidelijk wat meer moeite mee ;)

Na dit geweldige spektakel gezien te hebben, hebben we weer de bus gepakt om de rest van de groep in Wacachina te zien. Dit is een klein dorpje in een oase midden in de woestijn en dus perfect voor activiteiten zoals Sandboarden en Dune Buggy rijden! Uiteraard konden we het niet laten om hier aan mee te doen dus deze middag vertrokken we in die Buggies richting de duinen. Echt zo gaaf!! Die bestuurders zijn echt helemaal gek! Hoe die daar door de duinen knalden zou bijna gevaarlijk zijn :P Om deze tocht een beetje af te wisselen konden we af en toe met ons board de berg af glijden. Wederom een gave ervaring! Wel potverdikkie lastig in het zand! Gelukkig is het me wel gelukt om enigszins goed naar beneden te gaan zonder wat te breken natuurlijk! ;)

Ons volgende avontuur tijdens deze reis was in Ica een bezoekje brengen aan de Paracas Islands waar het vol zat van de gekke vogels, zeeleeuwen en niet te vergeten een hele hoop vogelstrond! Wel gaaf om die beesten allemaal eens te bekijken van een bootje, maar ook wel heel triestig.. Een volle boot met stomme toeristen, 50 flitsende cameras, een hoop lawaai van de motor en dan ook nog eens die verschrikkelijke diesellucht die we daar achter lieten bij die beestjes, maakte me toch wel wat minder gelukkig. Om dan te bedenken dat er 2 keer per dag zon 10 boten langs dezelfde beestjes varen! Wat we allemaal wel niet doen om geld te verdienen...

Maar goed, niks aan te doen vrees ik. We vervolgden onze reis naar Lima! Onderweg hadden we nog 1 stop in een of ander huis waar vroeger 150 jaar lang slaven zijn gehouden. Een indrukwekkende geschiedenis werd ons verteld met alle gruwelijke details inbegrepen.. Verschrikkelijk wat die mensen vroeger daar allemaal hebben mee gemaakt..

Hier lieten we onze super lieve gids achter ons en gingen met een ander door naar Lima, nu voor het echie! Savonds om 11 uur kwamen we in ons hostel aan, wanhopig opzoek naar iets om te eten!! Aangezien we de volgende dag naar Creamfields zouden gaan, toch maar lekker op tijd naar bed gegaan, wat een erg goed idee was achteraf!

En dan nu eindelijk waar dit hele verhaal om draait: CREAMFIELDS!! WOUW wat een festival! Na 2 uur klungelen om onze tickets te krijgen, 1 ticket wat alweer gestolen was samen met iemands geld en ID-kaart, vervolgens ook nog eens zijn telefoon kwijt geraakt en ik natuurlijk halverwege de avond ook al mijn geld, was het eindelijk toch een super GAAF FEESTJE!! We hebben volop genoten van David Gewitta en Rehab en uiteindelijk om 7.30 sochtends onze nacht afgesloten met Chris Liebing!! Wat een DJ's, wat een Muziek en wat een Festival! Helemaal geweldig, ik ben een grote FAN!!

Uiteraard hebben we met de groep maar meteen afgesproken om volgend jaar met zn alle naar Tomorrowland te gaan, aangezien we nu toch al bezig zijn :P

De dag na het festival was natuurlijk een en al brak dus we hebben maar een beetje door de stad geslenterd op zoek naar een goeje vette hamburger! Savonds lekker met zijn alle onze laatste avond gevierd met een goeie Sushi en om 12 uur weer lekker naar bed :)

Jammer genoeg ging de wekker al om 4 uur en moesten we om 6 uur weer in het vliegtuig zitten naar huis, aangezien er natuurlijk altijd mensen zijn die op maandag gewoon om 9 uur weer moeten werken :S Wat een verschrikkelijke dag was dat! Na het werk maar meteen naar bed gegaan en dat nog zon 3 dagen herhaald om toch een beetje weer de oude te worden. Ondertussen gaat het weer wat beter en ben ik alweer op stap geweest, dus maak je vooral geen zorgen!

Wat ik me trouwens wel heb bedacht is dat ik voorlopig nog niet aan een serieuze baan ga beginnen! Wat een verantwoordelijkheid allemaal zeg.. Bah :P Ga liever nog ff genieten van mijn leven in plaats van me 5 dagen per week op te sluiten op een kantoortje.. :( Respect voor alle kantoormensen btw! Maar het lijkt me dus een goed idee als iedereen wat geld bij elkaar legt en me nog een jaartje helpt om werken te vermijden! Alvast bedankt!

Halleeej!!

  • 22 November 2014 - 17:50

    Petra Heijmans:

    hoi Chrissy
    Wat een gaaf verhaal weer!
    Leuk zeg dat je dat allemaal mee kan maken!
    En wat betreft werken in een kantoortje,WELKOM BIJ DE GROTE MENSENWERELD HAHA
    Ja meid werken is niet altijd een lolletje vertel mij wat,
    Maar ja je moet toch ergens je geld mee verdienen

  • 23 November 2014 - 11:54

    Henriette:

    Hoi Chrissy,
    Gaaf hoor. Als ik dat alles zo lees wil ik weer 22 zijn, al hoewel toen werkte ik al!
    Succes met sponsoren zoeken! Ik denk niet dat die er zijn.

  • 23 November 2014 - 11:59

    Henriette:

    Ik had meer tekst ingetypt, maar voor mij nu niet zichtbaar. Misschien voor jou wel?
    Ik hoop van wel.
    Heel veel succes en vooral veel plezier met mate(n).
    Dikke kus van mij.

  • 25 November 2014 - 12:54

    Kristel Van Esch:

    Hey Chris,
    Jou verhalen, zooooo leuk!
    Je hebt het duidelijk goed naar je zin.
    Geniet er nog even van meid.
    Ik mis je!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

The little things will make me miss it...

10 Januari 2015

Laatste 3 weken

21 November 2014

WOUW Wat een tour!

09 November 2014

Wereldwonder # 1

21 Oktober 2014

In the Jungle!
Chrissy

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 18943

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: